Pracovní prostředí a bezpečnost zaměstnanců v době koronaviru

Kancelář hygiena článek

Podle vládního opatření by se lidé měli pohybovat venku pouze pokud jdou do práce, k lékaři či si nakoupit. Co by měl zaměstnavatel udělat pro to, aby pro své zaměstnance vytvořil co nejbezpečnější pracovní prostředí?

  • Poučte své zaměstnance- ať nic nepodceňují, nezatajují informace
  • Pracoviště pravidelně čistěte – hlavně stoly, židle, počítače i telefony
  • Zaveďte na pracovišti důkladné a pravidelné mytí rukou
  • Zdravte se bez podání ruky či polibků na tvář
  • Schůzky se snažte dělat pomocí videokonferencí
  • Omezte společné stravování
  • Poučte své zaměstnance, že při kýchání nebo kašli je nutné si ústa zakrýt rukávem či předloktím, nikoliv rukou
  • Zajistěte na pracovišti jednorázové kapesníky a uzavíratelné koše
  • Sledujte aktuální doporučení MZ ČR v souvislosti se služebními cestami
  • Upozorněte zaměstnance, dodavatele či klienty, že pokud na sobě pociťují příznaky COVID-19, mírný kašel nebo zvýšenou teplotu (37,3 °C a vyšší), musí zůstat doma
  • Umožněte zaměstnancům čerpat tzv. sick days a pokud je to možné, přejděte na home office
  • Odkazujte pouze na kvalitní zdroje informací.
  • Pokud něčemu nerozumíte nebo potřebujete pomoci, navštivte webové stránky Ministerstva zdravotnictví či zavolejte na infolinku 1212 či infolinku Státního zdravotního ústavu, čísla 724810106 a 725191367.

Informace nově poskytují také zdravotní pojišťovny:
VZP 952 222 222, VoZP 844 888 888, OZP 261 105 555, ČPZP 810 800 800, ZP ŠKODA 800 209 000, ZPMV 844 211 211, RBP 800 213 213.

Informace o pracovněprávních souvislostech pro zaměstnavatele najdete v MZČR či MPSV.

Jak si spávně mýt ruce

Související příspěvky

Leave a Comment