Brainstorming – výhody a pravidla

brainstorming článek

Potřebujete nápady například na nové logo nebo slogan? Zkuste to Brainstormingem! Je to skupinová technika kreativního myšlení, jejíž cílem je generování co nejvíce nápadů na dané téma. Používá se v managementu, marketingu i při vědecké činnosti.

Jaká pravidla pro brainstorming platí?

  •  Jasné téma – všichni se musí soustředit na jeden problém, jasně dané téma
  • Určete si tzv.facilitátora – toho, kdo to celé povede, ať v tom nemáte chaos, to by nikam nevedlo
  • Určete si, kdo bude všechno zapisovat – zapište každý nápad, každou myšlenku, nikdy nevíte co se bude hodit
  • Je potřeba vytvořit tvůrčí a klidnou atmosféru – žádné naléhání a rozpory, uvařte si kafe a udělejte si pohodlí
  • Snažte se povzbudit kreativitu svoji i svých kolegů
  • Všichni jsou si rovni – je jedno jestli nápad předal šéf nebo podřízený, každý nápad se počítá
  • Kvantita je víc než kvalita – řekněte cokoli vás napadne, co nejvíce nápadů může podnítit diskuzi a vytvořit další nápad
  • Nekritizujte nápady ostatních
  • Zapisujte, ale i malujte, někomu pomáhá více vizualizace

 

Jana Efmertová

Související příspěvky

Leave a Comment