Potřebujete nápady například na nové logo nebo slogan? Zkuste to Brainstormingem! Je to skupinová technika kreativního myšlení, jejíž cílem je generování co nejvíce nápadů na dané téma. Používá se v managementu, marketingu i při vědecké činnosti.
Jaká pravidla pro brainstorming platí?
- Jasné téma – všichni se musí soustředit na jeden problém, jasně dané téma
- Určete si tzv.facilitátora – toho, kdo to celé povede, ať v tom nemáte chaos, to by nikam nevedlo
- Určete si, kdo bude všechno zapisovat – zapište každý nápad, každou myšlenku, nikdy nevíte co se bude hodit
- Je potřeba vytvořit tvůrčí a klidnou atmosféru – žádné naléhání a rozpory, uvařte si kafe a udělejte si pohodlí
- Snažte se povzbudit kreativitu svoji i svých kolegů
- Všichni jsou si rovni – je jedno jestli nápad předal šéf nebo podřízený, každý nápad se počítá
- Kvantita je víc než kvalita – řekněte cokoli vás napadne, co nejvíce nápadů může podnítit diskuzi a vytvořit další nápad
- Nekritizujte nápady ostatních
- Zapisujte, ale i malujte, někomu pomáhá více vizualizace
Jana Efmertová